Sessie 3: The Sacrifice of Mad Mary

Na niks rijker of armer geworden bij de enige winkel in Barovia besloten jullie wat te doen aan het onophoudelijke gehuil dat de horen was door alle straten. Met gemak traceerden jullie het gekrijs naar een woonhuis vervallen naar chaos; de enige overgebleven inwoner Mad Mary is haar pareltje Gertruda verloren. Ontroostbaar, maar ook na wat ... interessante woordkeuzes hebben jullie niet veel van Mary weten te krijgen behalve een magere beschrijving van Gertruda en haar pop. Om geluidsoverlast te voorkomen en een offer te maken aan jullie respectievelijke geloven besloten jullie Mad Mary aan een tafel te binden en jullie bloederige rituelen uit te voeren.

Mary's lijk "opgeruimd" in de bosjes achter een huis, gingen jullie de locale taveerne binnen. Daar ontmoette jullie Ismark, die ondanks wat achterhoudend door al het bloed, wanhopig toch jullie inhuurde om zijn zus, Ireena, naar veiligheid te brengen in Vallaki. Ireena weigerde op pad te gaan zonder eerst haar vader, de burgemeester, te begraven in heilig grond.

De kerk van dorpje Barovia was amper bezocht door de bewoners. De reden was snel bekend: onder de houten vloer van de kerk werd een vreselijk geschreeuw gehoord van de zoon van de priester. De priester zat huilend te bidden, maar jullie haastten hem om een snelle begravenis te doen. Achter de kerk was de familietombe van de familie Kolyanovich al open, gereed om de grafkast van de burgemeester te begraven.

Tijdens de begravenis kwam een zwarte kar getrokken door twee zwarte paarden aan bij de kerk. Uit de kar stapte de de duivel zelf, heer Strahd. Hij addresseerde Ireena met de naam "Tatyana". Hij leek alleen maar op haar te letten en de rest van jullie te negeren. Strahd bood zijn condoleances aan en om met hem in zijn kar naar zijn kasteel te gaan zodat Ireena op zijn schouder kon huilen. Geschokeerd wees Ireena Strahd's voorstel af, ondersteept door een slag van Ismark's schep op zijn hoofd. Maar helaas, de slag bleek uiteindelijk ineffectief: De deuk in het hoofd van de graaf was snel geheeld. Zijn kwaad inhoudend ging de duivel weer naar zijn kar, maar niet voordat hij jullie naam opvroeg. Rustig verdween de kar in de mist.

De acties van Ismark werden door jullie bespot. Desalniettemin overhandigde Ismark jullie 200gp en een landkaart om zijn zus bij de stad af te brengen. Lopend uit Barovia kwamen jullie nog een oude vrouw tegen die gebakjes aan het verkopen was. Ze claimde te werken in de oude molen waarvan Wulfrik de akte in bezit had. Hij eiste een tiende op van de opbrengst van de oude vrouw, waarmee de oude vrouw het mee eens was en een knijp in Wulfrik's wang gaf.

Eindelijk op pad. Na een griezelige galg gezien te hebben, hoorden jullie het geluid van accoordeons en gefeest: geluiden van Vistani. Jullie initiële reisdoel gevonden gingen jullie meteen de grote tent in om je lot gelezen te hebben door Madam Eva. De rest van de avond gingen jullie feesten en drinken met de Vistani, maar niet slapen zonder eerst Ireena vastgebonden hebben door vermoedens van vampirisme. De volgende ochtend beklommen jullie een cliff waar ooit een tovenaar van af gegooid was door Strahd. Jullie volgden het kronkelende bergpad, kwamen nog een (de?) oude windmolen tegen, maar zetten toch door richting Vallaki, die vanaf de bergen al op de horizon te zien was.